Regulamin parków rozrywki Majaland w Polsce
Artykuł 1 – Postanowienia ogólne
1. Park znajduje się na terenie prywatnym. Jest miejscem przeznaczonym do zabawy i wypoczynku
dla wszystkich odwiedzających Gości. Celem niniejszego Regulaminu jest zapewnienie
wszystkim odwiedzającym bezpiecznego wypoczynku na terenie parku.
2. Regulamin oparty jest na zasadach bezpieczeństwa, szacunku i uprzejmości do innych oraz
poszanowania środowiska.
3. Treść regulaminu jest dostępna w kasie głównej Parku oraz na stronie internetowej parku
www.majaland.pl. Każda osoba odwiedzająca park jest zobowiązana do zaakceptowania
obowiązującego Regulaminu i przestrzegania go (bez względu na rodzaj zakupionego biletu) Na
teren parku Majaland nie mają wstępu osoby pod wpływem alkoholu, środków odurzających
oraz wykazujące agresywne zachowania, które mogą zagrażać bezpieczeństwu Gości w parku.
W przypadku łamania Regulaminu, osoba naruszająca zasady regulaminu zostanie wyproszona
z parku. W takiej sytuacji nie przysługuje zwrot opłaty za bilet wstępu oraz opłaty parkingowej.
W przypadku nagminnego łamania Regulaminu przez osoby posiadające karty roczne
kierownictwo parku ma prawo do ich anulowania.
Artykuł 2 – Parking
1. Park Majaland posiada parking dla Gości. Jest on czynny codziennie w godzinach otwarcia
parku.
2. Parking nie jest strzeżony. Park nie ponosi odpowiedzialności za kradzież pojazdu, rzeczy w nim
pozostawionych, uszkodzenie lub wypadek z udziałem pojazdu na terenie parkingu.
3. Na terenie Parkingu obowiązują krajowe przepisy o ruchu drogowym. Goście Parku są
zobowiązani do przestrzegania znaków znajdujących się na terenie Parkingu. Używanie
pojazdów mechanicznych dozwolone jest wyłącznie na terenie Parkingu, nie dotyczy to
pojazdów służbowych i uprzywilejowanych. Teren Parkingu można opuścić tylko przez
wyznaczone strefy wyjścia i wyjazdu. Prędkość na Parkingu jest ograniczona do 15 km/h, a piesi
mają zawsze pierwszeństwo.
4. Miejsce parkingowe jest płatne. Płatność jest dokonywana tylko za pomocą systemu
biletowego w kasach lub online przez stronę internetową Parku.
5. Każdy Gość, który wykupił kartę roczną Majaland ma możliwość wykupienia rocznego
abonamentu parkingowego. Jest on przypisany do konkretnej osoby i uprawnia do
zaparkowania jednego pojazdu mechanicznego na terenie Parkingu Majaland. Nie jest
dozwolone użyczanie abonamentu parkingowego osobom trzecim lub używanie go w inny
sposób niż określono w wyżej wymienionym Regulaminie. Pozostawianie jakiegokolwiek
pojazdu na terenie Parkingu poza godzinami otwarcia Parku jest zabronione. W przypadku
niezastosowania się do tej reguły, personel Parku zleci odholowanie pojazdu na koszt
właściciela.
6. Biwakowanie, grillowanie oraz urządzanie pikników na terenie parkingu jest surowo
zabronione.
7. Na Parkingu niedozwolone jest pozostawianie bez opieki dzieci i/lub zwierząt w pojeździe. W
przypadku naruszenia tego przepisu powiadomione zostaną właściwe służby w celu
oswobodzenia dzieci i/lub zwierząt. Koszty związane z oswobodzeniem poniesie osoba
naruszająca przepisy.
8. Na terenie Parkingu obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu, zażywania środków
odurzających, palenia wyrobów tytoniowych oraz używania otwartego ognia.
9. Zabrania się zaśmiecania terenu parkingu.
10. Na terenie Parkingu zabronione jest naruszanie porządku publicznego.
11. Na terenie Parkingu zabrania się poruszania na rowerach, deskorolkach, rolkach.
12. Na teren Parkingu zakaz wjazdu mają pojazdy przewożące materiały łatwopalne, żrące lub
wybuchowe.
13. Parking jest monitorowany w sposób ciągły, w szczególności na potrzeby zapewnienia
a. bezpieczeństwa osób oraz weryfikacji sposobu korzystania z parkingu.
b. Nagrania z kamer monitoringu mogą być podstawą do wyciągnięcia konsekwencji
prawnych w stosunku do użytkowników parkingu, którzy nie stosują się do
postanowień niniejszego Regulaminu.
Artykuł 3 – Wstęp do Parku Majaland
1. Wstęp do Parku jest możliwy tylko w godzinach otwarcia parku, z ważnym biletem wstępu.
Bilety można kupić na stronie internetowej lub w kasie biletowej Parku. Ważność biletu
podlega weryfikacji przez obsługę Parku. Nieważny bilet zostanie odrzucony.
2. Każdy kto wejdzie do Parku w sposób niezgodny z wyżej opisanymi warunkami, zostanie
wyproszony i traci możliwość ponownego wstępu do Parku w tym dniu.
3. Park zastrzega sobie prawo do zamknięcia obiektu dla odwiedzających bez wcześniejszego
poinformowania. Nie stanowi to podstaw do roszczeń, nie może w żadnym przypadku
prowadzić do częściowego lub całkowitego zwrotu kosztów biletu wstępu.
4. Park zastrzega sobie prawo do zmiany okresu i godzin otwarcia oraz jeżeli to konieczne,
ograniczenia wstępu do Parku w przypadkach pełnego obłożenia Parku.
5. Każda osoba przed wizytą w Parku powinna zapoznać się z dostępnością i godzinami otwarcia
Parku dostępnymi na stronie internetowej Parku.
6. Kierownictwo Parku zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli wizualnej bagażu
przed wejściem do Parku. W przypadku braku zgody na kontrolę, odwiedzający może spotkać
się z odmową wstępu do Parku.
7. Zabrania się wprowadzania zwierząt do Parku (z wyjątkiem psów przewodników i psów
asystujących w oficjalnych kamizelkach dla psów i uprzęży). Pies przewodnik nie może stanowić
zagrożenia dla pozostałych odwiedzających i pracowników Parku. Każdorazowo o wpuszczeniu
psa przewodnika na teren Parku decyduje Menager Parku.
8. Dzieci pozostawione na terenie Parku bez opieki muszą mieć co najmniej 12 lat. Dzieci do 12
roku życia muszą pozostawać pod stałą opieką rodziców/opiekunów.
9. Nadzór podczas korzystania z atrakcji: jeżeli dziecko wymaga opieki (według zasad atrakcji),
opiekun musi mu towarzyszyć i mieć co najmniej 15 lat i być całkowicie samodzielny.
10. Szczególne regulacje dotyczą osób z niepełnosprawnością i ich opiekunów są zawarte w
„Przewodniku dla osób z niepełnosprawnością i ich opiekunów”, który dostępny jest w recepcji.
11. Na 10 dzieci (grupa) wymagany jest minimum 1 opiekun.
12. W przypadku rażących naruszeń Regulaminu przez członków grupy, Park zastrzega sobie prawo
do wyproszenia z Parku całej grupy.
13. Park nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie i/lub utratę przedmiotów
przyniesionych przez Gości.
14. W parku znajdują się kamery. Administratorem danych osobowych pochodzących z
monitoringu wizyjnego jest odpowiednia Spółka Majaland, w zależności od Parku, który
Państwo odwiedzacie tj.
Majaland Kownaty Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KRS 0000499557)
Majaland Warszawa Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KRS 0000753273),
Majaland Gdańsk Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KRS 0000755310)
Każdy z Administratorów wyznaczył Inspektora Ochrony Danych w osobie Pani Darii Bartnickiej,
kontakt z IOD możliwy za pośrednictwem e-mail: iod@odokancelaria.pl
15. Administrator przetwarza dane osobowe w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników
oraz osób przebywających na terenie Parku, ochrony mienia oraz zapewnienia właściwego
poziomu bezpieczeństwa obiektów i systemów, w których przetwarzane są informacje
(zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia na obszarze objętym monitoringiem) na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora wskazany powyżej) oraz
art. 22² Kodeksu Pracy (w przypadku pracowników). Kategorie danych objęte monitoringiem
obejmują wizerunek osób przebywających w obszarze monitorowania.
16. Odbiorcami zapisów z monitoringu wizyjnego mogą być podmioty uprawnione do uzyskania
danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Administrator nie przekazuje danych
osobowych podmiotom zewnętrznym, w tym nie przekazuje danych do Państw Trzecich lub
Organizacji Międzynarodowych. Dostęp do danych osobowych pochodzący z monitoringu mają
wyłącznie upoważnienie pracownicy Administratora.
17. Administrator korzystając z systemu monitoringu stosuje zasadę ograniczenia celu i
minimalizacji poprzez ograniczenie obszaru monitorowania do niezbędnego zasięgu, który
obejmuje newralgiczne miejsca Parku, monitoring nie obejmuje pomieszczeń sanitarnych,
szatni, toalet.
18. Administrator przetwarza nagrania obrazu wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i
przechowuje je przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy od dokonania rejestracji w systemie
informatycznym. Monitoring prowadzony jest całodobowo. W przypadku, w którym nagrania
obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator
powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ten ulega
przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Po upływie wskazanego
okresu nagrania zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie
stanowią inaczej.
19. W związku z przetwarzanie danych osobowych z monitoringu, każdemu podmiotowi danych
przysługują następujące prawa do:
informacji o istnieniu monitoringu w określonym miejscu, jego zasięgu
informacji o przetwarzaniu danych osobowych
dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania;
prawo do żądania anonimizacji wizerunku i/lub usunięcia swoich danych;
ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych oraz skargi do
państwowego organu nadzorczego do spraw ochrony danych, czyli do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
20. W oparciu o tak przetwarzane dane osobowe Administrator nie będzie podejmował
zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Artykuł 4 – Bilety i abonamenty roczne
1. Wstęp do Parku dla dzieci o wzroście < 85 cm jest darmowy. Dla dzieci ≥ 85 cm i dorosłych
obowiązuje bilet całodniowy ≥ 85 cm. Pomiar wzrostu zawsze odbywa się w obuwiu, we
właściwy i dokładny sposób. W przypadku niejasności odnośnie pomiaru, można skontaktować
się z obsługą w celu weryfikacji. Wynik weryfikacji pomiaru jest ostateczny i wiążący.
2. Istnieje możliwość zakupu karty rocznej MajaPass (abonament roczny). Karta roczna
przypisana jest do konkretnej osoby i nie może być przekazywana osobom trzecim.
3. Wstęp dla grup zawsze odbywa się zgodnie z aktualnymi cenami przewidzianymi dla wejść
grupowych.
4. W ofercie Parku dostępne są bilety urodzinowe ze specjalną zniżką.
5. Sprzedany bilet wstępu nie podlega wymianie ani zwrotowi. Po zakupie bilet nie podlega
reklamacji. Zgubiony bilet nie zostanie zastąpiony nowym a pieniądze nie podlegają zwrotowi.
6. Zażalenia, prośby i sugese dotyczące biletów mogą być kierowane na poniższe adresy:
customerservice.kownaty@majalandpolska.pl
customerservice.warsaw@majalandpolska.pl
customerservice.gdansk@majalandpolska.pl
7. Park zastrzega sobie prawo do zmian cen biletów w każdej chwili.
Artykuł 5 – Rowery, motocykle i różnego rodzaju pojazdy
1. Wszystkie rowery, motocykle, wrotki, deskorolki, łyżworolki, gokarty, rowerki biegowe i inne
środki transportu są na terenie Parku zabronione (poza parkingiem), z wyjątkiem samochodów
będących własnością Parku, wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i wózków
transportowych.
2. Pojazdy mechaniczne dla osób niepełnosprawnych – skutery ułatwiające poruszanie – mogą być
dozwolone po akceptacji Menagera Parku. Ich prędkość musi być ograniczona do maks. 5 km/h
(tempo spacerowe).
3. Przy wejściu do Parku wyraźnie oznaczono strefę przechowywania rowerów. Wszyscy Goście
Parku są zobowiązani pozostawiać tu swoje rowery. Goście muszą zabezpieczyć swoje pojazdy
przed kradzieżą.
4. Park nie ponosi odpowiedzialności za kradzież, uszkodzenie lub wypadek z udziałem rowerów
bądź motocykli znajdujących się w opisanej strefie przechowywania.
Artykuł 6 – Wózki inwalidzkie, gokarty i wózki dziecięce
1. Wózki inwalidzkie są udostępnione w wyznaczonych i wyraźnie wskazanych miejscach. Liczba
wózków inwalidzkich jest ograniczona. Jako zabezpieczenie zarówno dla wózków inwalidzkich
wymagany jest dowód osobisty. Jeżeli Gość nie chce przedstawić dowodu osobistego, może
skorzystać z wózka inwalidzkiego po wpłacie kaucji w kwocie 400 zł w Parku.
2. Wózki dziecięce muszą być pozostawione w taki sposób, aby, nie blokować wyjścia z obszarów
atrakcji (w tym kolejkach i poczekalniach). W przeciwnym razie, wózki mogą zostać
przestawione przez personel Parku. Ze względów bezpieczeństwa pożarowego wstęp z
wózkami na teren teatru jest zabroniony. Park nie ponosi odpowiedzialności za kradzież lub
uszkodzenie wózków inwalidzkich lub wózków dziecięcych pozostawionych na jego terenie.
Artykuł 7 – Szai
1. Park posiada ograniczoną liczba szafek (płatnych), które znajdują się w pobliżu wejścia do Parku
i służą do przechowywania rzeczy wartościowych oraz innych przedmiotów. Szai muszą
zostać opróżnione przed zamknięciem Parku, w przeciwnym razie zostaną opróżnione przez
personel Parku.
2. Park nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szaach.
3. Zabrania się pozostawiania przedmiotów bez opieki w jakimkolwiek miejscu na terenie parku.
Podejrzane pakunki pozostawione bez opieki będą usuwane.
4. Podczas ewakuacji Gości z parku zabronione jest odbieranie rzeczy zdeponowanych w szaach.
Artykuł 8 – Porządek publiczny i normy społeczne
1. Wszyscy Goście muszą przestrzegać porządku publicznego oraz odnosić się do innych z
szacunkiem. Goście są proszeni o noszenie stosownych ubrań w Parku tj. pełnej odzieży.
2. Noszenie strojów kąpielowych dozwolone jest wyłącznie w strefie zewnętrznej Parku.
3. W interesie Gości oraz ze względów bezpieczeństwa zabronione jest:
a) Palenie papierosów na terenie całego Parku;
b) Przebywanie w parku w stanie nietrzeźwym;
c) Przynoszenie głośnych urządzeń muzycznych do Parku oraz puszczania głośnej muzyki;
d) Przynoszenie, wnoszenie oraz sprzedaż sztucznych ogni, broni, noży i innych
materiałów wybuchowych na terenie Parku;
e) Wnoszenie środków odurzających na teren Parku i/lub spożywanie bądź sprzedaż
narkotyków oraz przebywanie w Parku osób w stanie odurzenia substancjami
psychoaktywnymi;
f) Prowadzenie działalności handlowej na terenie Parku oraz parkingu;
g) Dystrybuowanie, umieszczanie materiałów reklamowych, przeprowadzanie ankiet bez
wcześniejszego pisemnego zezwolenia od kierownictwa Parku;
h) Usuwanie lub uszkadzanie przedmiotów będących własnością Parku, jego
pracowników lub innych Gości odwiedzających Park;
i) Zakłócanie spokoju Gościom w Parku oraz utrudnianie wykonywania pracy przez
pracowników Parku;
j) Podejmowanie jakichkolwiek form wandalizmu na terenie Parku;
k) Odbywanie spotkań i/lub wygłaszanie przemówień, propagowanie, agitowanie,
zbieranie opłat członkowskich, funduszy, dystrybuowanie, wymiana lub oferowanie
rzeczy za darmo na terenie parku bez wcześniejszego pisemnego zezwolenia od
kierownictwa Parku;
l) Wchodzenie do pomieszczeń służbowych lub na drogi serwisowe;
m) Używanie podczas atrakcji lub zabieranie na nie ręcznego statywu dla (mobilnych)
aparatów, telefonów lub kijków do selfie. Kamera sportowa jest dozwolona, ale tylko
z uprzężą na klatkę piersiową;
n) Używanie dronów na terenie Parku, chyba że uzyskano pisemną zgodę Menagera
Parku.
4. Każdy Gość naruszający zakazy wymienione w artykule 8 oraz osoby współuczestniczące
zostaną usunięte z terenu Parku.
5. Gościom, którym odmówiono wstępu do Parku w związku z łamaniem Regulaminu nie mogą
wejść ponownie oraz nie mogą dochodzić odszkodowania w żadnych okolicznościach.
6. Goście są osobiście odpowiedzialni za wyrządzone szkody innym osobom i przedmiotom
znajdującym się w Parku z powodu swojego niedbalstwa, błędu lub zaniedbania. Za osoby
będące pod opieką innych odpowiadają wyłącznie ich opiekunowie. Park nie ponosi
odpowiedzialności za szkody spowodowane przez Gości.
Artykuł 9 – Opuszczanie Parku
1. Wszyscy Goście zobowiązani są do opuszczenia Parku najpóźniej w godzinie zamknięcia; w
przeciwnym razie Park powiadomi odpowiednie służby. Po wyjściu z Parku nie ma możliwości
powrotu.
2. Ponowne wejście do parku tego samego dnia jest możliwe tylko po otrzymaniu pieczątki w
kasie.
Artykuł 10 – Wstęp na atrakcje
1. Goście zobowiązani są do przestrzegania instrukcji korzystania z atrakcji znajdujących się przy
każdej atrakcji. W zakresie przestrzegania instrukcji nie ma możliwości dyskusji z pracownikiem
obsługującym daną atrakcję. Instrukcje stanowią integralną część Regulaminu a Goście są
zobowiązani do stosowania się do ich postanowień.
2. Ze względów bezpieczeństwa zabronione jest zabierane luźnych przedmiotów jakiegokolwiek
rodzaju (okularów, torebek, telefonów komórkowych, szalików, kijków do selfie, uchwytów
kamer sportowych, aparatów itp.) na atrakcje. Informacja o przedmiotach zabronionych na
danej atrakcji jest umieszczona na tablicy informacyjnej przy atrakcji. Goście proszeni są o
pozostawienie tych przedmiotów na wyznaczonych półkach lub w koszach w depozycie przed
wejściem na atrakcję. Gość pozostaje cały czas odpowiedzialny za te przedmioty. Park nie
ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie i/lub utratę tych przedmiotów.
3. Na wszystkich atrakcjach Goście powinni zachować wszelkie zasady ostrożności, w
szczególności podczas opuszczania atrakcji. Nie wolno wyskakiwać, wybiegać z atrakcji i skakać
po atrakcjach mechanicznych. Po zakończeniu korzystania z atrakcji należy spokojnie opuścić
strefę danej atrakcji.
4. W niekorzystnych warunkach pogodowych (silny wiatr, deszcz, burza, zbyt niskie lub zbyt
wysokie temperatury, itp.) niektóre atrakcje mogą zostać (czasowo) zamknięte. Dotyczy to
również przypadków przerw technicznych na czas naprawy i konserwacji. Decyzja o
(czasowym) zamknięciu jest podejmowana przez kierownictwo i nie ma od niej odwołania.
Ewentualne zamknięcia z wyżej wspomnianych powodów nie są ogłaszane przez Park z
wyprzedzeniem. Zamknięcie jednej lub więcej atrakcji z wyżej wymienionych powodów nie
stanowi podstaw do roszczeń, nie może w żadnym przypadku prowadzić do częściowego lub
całkowitego zwrotu kosztów biletu wstępu.
5. Atrakcje będą otwierane zamiennie, naprzemiennie lub później w zależności od liczby
przebywających w Parku Gości. Przy mniejszym obłożeniu każda atrakcja będzie działać przez
50 procent czasu. Zamienne lub późniejsze otwarcie atrakcji zaznacza się na tablicy
informacyjnej i obsługa w jednym z tych trybów w żadnym przypadku nie upoważnia do
częściowego lub całkowitego zwrotu kosztów biletu wstępu.
6. Operator może podjąć decyzję o zakazie wstępu na atrakcję osobie, która nie stosuje się do
przepisów Regulaminu. Szczególne regulacje dotyczą osób z niepełnosprawnością i ich
opiekunów. Przepisy dostępne są w recepcji w „Przewodniku dla osób z niepełnosprawnością
i ich opiekunów”.
7. Każdy odwiedzający Park chcąc skorzystać z atrakcji jest zobowiązany do przestrzegania zasad
ustawienia się w wyraźnie oznaczonej kolejce i oczekiwania na swoją kolej. Wejścia, wyjścia
oraz wyjścia awaryjne z parku i różnych atrakcji nigdy nie mogą być zastawione.
8. Każdy Gość musi opuścić atrakcję po zakończonej czynność. Jeżeli chciałby ponownie
skorzystać z atrakcji, musi jeszcze raz ustawić się w kolejce, jak opisano powyżej.
9. Palenie papierosów, używanie elektronicznych papierosów, jedzenie i picie są surowo
zabronione na wszystkich atrakcjach i w kolejkach (zarówno w pomieszczeniach zamkniętych
jak i na świeżym powietrzu).
10. Kolejki do atrakcji zostaną zamknięte w momencie zamknięcia parku, o ile nie zaznaczono
inaczej.
Artykuł 11 – Wstęp na pokazy
1. Goście muszą przestrzegać zasad dotyczących każdego pokazu scenicznego w Parku.
2. Personel Parku jest odpowiedzialny za pokaz, przy którym pracuje. Goście są zobowiązani
stosować się do instrukcji wydawanych przez pracowników obsługi.
3. Teatr ma określoną, maksymalną liczbę miejsc, która ze względów bezpieczeństwa nie może
być przekroczona.
4. Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo przekroczenia liczby miejsc, pracownicy Parku mają prawo
odmówić przyjęcia dodatkowych Gości na pokaz bez możliwości rekompensaty za bilet wstępu.
5. Gość jest zobowiązany do ustawienia się w kolejce i oczekiwania na swoją kolej.
6. Ze względów bezpieczeństwa pożarowego wózki dziecięce są zabronione w sali teatralnej.
7. Każdy z Gości musi opuścić teren pokazu po jego zakończeniu. Jeżeli chciałby ponownie przyjść
na pokaz, musi jeszcze raz ustawić się w kolejce, jak opisano powyżej.
Artykuł 12 – Porządek
Każdego Gościa podczas wizyty w Parku obowiązuje poszanowanie środowiska: wszystkie śmieci
muszą być wyrzucane do wyznaczonych koszy na śmieci. W Parku można spacerować tylko
wydzielonymi ścieżkami. Niedozwolone jest niszczenie roślin, kwiatów, krzewów i trawników.
Artykuł 13 – Pływanie
Pływanie w nieckach wodnych i fontannach jest surowo zabronione.
Artykuł 14 – Zasady higieny
1. W Parku znajdują się wyraźnie oznaczone toalety. Zabronione jest załatwianie potrzeb
fizjologicznych w miejscach, które nie są przeznaczone do tego celu.
2. Czynności higieniczne z dziećmi należy obowiązkowo wykonywać tylko w wyznaczonych i
wyraźnie w przeznaczonych do tego miejscach.
3. Zabronione jest wrzucanie przedmiotów do toalet. Podpaski, pieluchy, chusteczki nawilżające
itp. muszą być wyrzucane do pojemników ze śmieciami sanitarnymi.
4. W toaletach i blokach sanitarnych zabronione jest palenie papierosów i używanie papierosów
elektronicznych.
Artykuł 15 – Zgubione przedmioty
1. Każdy Gość jest odpowiedzialny za swoją własność. Znalezione przedmioty muszą być zawsze
oddane do recepcji znajdującej się przy wejściu do Parku.
2. Park nie ponosi odpowiedzialności za kradzieże i uszkodzenia zagubionych przedmiotów.
3. Oświadczenia o zgubionych przedmiotach muszą być wysłane e-mailem na poniższe adresy:
customerservice.kownaty@majalandpolska.pl
customerservice.warsaw@majalandpolska.pl
customerservice.gdansk@majalandpolska.pl
4. E-mail musi być wysłany do Parku, w którym przedmiot został zgubiony. Możliwe jest również
złożenie formularza zagubienia przedmiotu w kasie Parku lub na stronie www.
5. Odnalezione przedmioty, po skontaktowaniu się z działem obsługi klienta, mogą zostać
odebrane przez właściciela w kasie Parku.
6. Zgubione i znalezione przedmioty są przetrzymywane maksymalnie 2 miesiące.
Artykuł 16 – Zagubione dzieci
W przypadku zagubienia się dziecka, a znalezieniu go przez pracownika Parku, dziecko zostanie
odprowadzone do kasy Parku, skąd powinno być odebrane przez rodziców/opiekunów.
Artykuł 17 – Punkty gastronomiczne i sklep
1. Ceny w punktach gastronomicznych i sklepie są wyraźnie udostępnione i nie ma możliwości
zgłaszania do nich obiekcji i roszczeń.
2. Zestawienie zastosowanych składników oraz skład dań w odniesieniu do alergenów można
uzyskać na piśmie przed wizytą w parku pod adresem info@majalandkownaty.pl ,
info@majalandwarsaw.pl , info@majalandgdansk.pl. Więcej informacji można uzyskać od
pracowników Parku na miejscu.
3. Podczas zakupów w punktach gastronomicznych i sklepie, Goście Parku powinni otrzymać
paragon. W przypadku chęci otrzymania paragonu z NIP-em, odwiedzający muszą powiadomić
o tym kasjera przed rozpoczęciem zakupów.
4. Sprzedane posiłki i/lub napoje nie podlegają wymianie ani zwrotowi. Po zakupie posiłku i/lub
napoju nabywca rezygnuje z zastrzeżeń w tym zakresie. Reklamacje dotyczące dokonanych
zakupów Goście muszą niezwłocznie zgłaszać do Menagera Parku na miejscu.
5. Park pobiera kaucję za wszystkie napoje kupione w Parku, które są podawane w puszkach,
butelkach lub kartonach. Kaucja może zostać odzyskana przez Gości po odniesieniu pustych
opakowań i okazaniu paragonu w punkcie gastronomicznym.
Artykuł 18 – Sytuacje awaryjne
1. W razie pożaru, wypadku, ewakuacji itd. należy dokładnie i bez zastrzeżeń postępować według
poleceń wydawanych przez pracowników Parku.
2. W razie ewakuacji ponowne wejście do ewakuowanych budynków/atrakcji nie jest dozwolone.
3. Wszystkie wypadki i obrażenia ciała należy zgłaszać niezwłocznie do punktu pierwszej pomocy
znajdującego się przy wejściu, w celu zarejestrowania zdarzenia, sprawdzenia i w razie potrzeby
udzielenia pierwszej pomocy. Park nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i/lub obrażenia
ciała, które nie zostały zgłoszone do punktu pierwszej pomocy, niezwłocznie po ich zaistnieniu.
Artykuł 20 – Metody płatności
1. Goście dokonujący zakupu biletów przy kasie zobowiązani są do sprawdzenia wydanej im
gotówką reszty, niezwłocznie przy okienku kasy. Później reklamacje w tym zakresie nie będą
uwzględniane. Reklamacje odnośnie do dokonanych płatności muszą być zgłoszone kasjerom
od razu po dokonaniu zakupu, przed odejściem od kasy.
2. Akceptowane są poniższe waluty: polski złoty.
3. Akceptowane metody płatności w Parku to: gotówka, karty płatnicze oraz w wybranych
punktach płatności blikiem.
4. Możliwa jest płatność za pomocą wewnętrznej waluty parku „Maja” lub za pomocą voucheru
w niektórych, ustalonych wcześniej przypadkach. Vouchery nie są przyjmowane do zwrotu,
wymieniane na pieniądze, zastępowane ani rozszerzane.
5. Na terenie parku znajduje się bankomat.
Artykuł 21 – Zakup biletów
1. Goście mogą dokonać zakupu biletów do Parku w jeden z dwóch sposobów:
a) Jako Gość – zakup biletu bez konieczności rejestracji konta użytkownika, wymagający
podania podstawowych danych niezbędnych do realizacji transakcji,
b) Poprzez utworzenie konta (MajaPass) – zakup biletu w ramach subskrypcji rocznej,
który wiąże się z założeniem konta użytkownika i udostępnieniem dodatkowych
danych.
2. W celu zakupu biletu jako Gość, Użytkownik zobowiązany jest do podania następujących
danych:
a) Imię i nazwisko – wymagane w celu identyfikacji Użytkownika,
b) Numer telefonu – wykorzystywany do przesłania biletu w formie kodu QR (SMS) oraz
do ewentualnej komunikacji markengowej (SMS/MMS) w razie wyrażenia
dodatkowej zgody,
c) Kraj – określenie preferowanego języka komunikacji,
d) Adres e-mail – niezbędny do potwierdzenia zakupu i dostarczenia biletu.
3. W przypadku zakupu biletu w ramach subskrypcji rocznej (MajaPass), Użytkownik zobowiązany
jest do rejestracji konta i podania dodatkowych danych, obejmujących:
a) Adres – umożliwiający określenie, do którego parku Użytkownik ma bliżej,
b) Zdjęcie – podawane dobrowolnie w celu identyfikacji posiadacza rocznej karty wstępu.
4. Podanie danych określonych w ust. 2 i 3 jest niezbędne do realizacji zakupu biletu i dostarczenia
go Użytkownikowi. Użytkownik zobowiązany jest do podania prawdziwych danych, a ich
aktualność może być weryfikowana przez Park.
5. Użytkownik, zakładając konto w ramach MajaPass, wyraża zgodę na jego utrzymywanie przez
czas obowiązywania subskrypcji oraz na przetwarzanie swoich danych zgodnie z Polityką
Prywatności Parku.
6. Bilet zakupiony w formie elektronicznej dostarczany jest na numer telefonu lub adres e-mail
wskazany przez Użytkownika.
7. W przypadku biletów rocznych MajaPass, korzystanie z biletu wymaga okazania karty oraz
dokumentu tożsamości potwierdzającego tożsamość Gościa.
8. W przypadku stwierdzenia naruszenia warunków korzystania z biletu (np. próba wykorzystania
biletu przez osobę nieuprawnioną), Park zastrzega sobie prawo do jego unieważnienia.
Artykuł 22 – Przetwarzanie danych osobowych
Należy zapoznać się z Polityką Prywatności w witrynie Parku. Informacje dotyczące ochrony danych
osobowych Gości Parku dostępne są na stronie internetowej Parku.
Artykuł 23 – Materiały wizualne
1. Pracownicy Parku mają możliwość wykonywania zdjęć lub nagrań (przy użyciu kamer innych
niż kamery monitoringu) Gościom Parku, które będą później wykorzystywane do celów
komunikacyjnych przez Park. Zdjęcia konkretnych osób mogą być wykonywane tylko za zgodą
danego Gościa. Administrator, w celu rozpowszechniania wizerunku osoby na nim
przedstawionej uzyska stosowne zezwolenie.
2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie przez Administratora wizerunku jeśli obejmuje
wizerunek osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem
przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych lub
osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna
impreza.
Regulamin parków rozrywki Majaland w Polsce
Artykuł 1 – Postanowienia ogólne
1. Park znajduje się na terenie prywatnym. Jest miejscem przeznaczonym do zabawy i wypoczynku
dla wszystkich odwiedzających Gości. Celem niniejszego Regulaminu jest zapewnienie
wszystkim odwiedzającym bezpiecznego wypoczynku na terenie parku.
2. Regulamin oparty jest na zasadach bezpieczeństwa, szacunku i uprzejmości do innych oraz
poszanowania środowiska.
3. Treść regulaminu jest dostępna w kasie głównej Parku oraz na stronie internetowej parku
www.majaland.pl. Każda osoba odwiedzająca park jest zobowiązana do zaakceptowania
obowiązującego Regulaminu i przestrzegania go (bez względu na rodzaj zakupionego biletu) Na
teren parku Majaland nie mają wstępu osoby pod wpływem alkoholu, środków odurzających
oraz wykazujące agresywne zachowania, które mogą zagrażać bezpieczeństwu Gości w parku.
W przypadku łamania Regulaminu, osoba naruszająca zasady regulaminu zostanie wyproszona
z parku. W takiej sytuacji nie przysługuje zwrot opłaty za bilet wstępu oraz opłaty parkingowej.
W przypadku nagminnego łamania Regulaminu przez osoby posiadające karty roczne
kierownictwo parku ma prawo do ich anulowania.
Artykuł 2 – Parking
1. Park Majaland posiada parking dla Gości. Jest on czynny codziennie w godzinach otwarcia
parku.
2. Parking nie jest strzeżony. Park nie ponosi odpowiedzialności za kradzież pojazdu, rzeczy w nim
pozostawionych, uszkodzenie lub wypadek z udziałem pojazdu na terenie parkingu.
3. Na terenie Parkingu obowiązują krajowe przepisy o ruchu drogowym. Goście Parku są
zobowiązani do przestrzegania znaków znajdujących się na terenie Parkingu. Używanie
pojazdów mechanicznych dozwolone jest wyłącznie na terenie Parkingu, nie dotyczy to
pojazdów służbowych i uprzywilejowanych. Teren Parkingu można opuścić tylko przez
wyznaczone strefy wyjścia i wyjazdu. Prędkość na Parkingu jest ograniczona do 15 km/h, a piesi
mają zawsze pierwszeństwo.
4. Miejsce parkingowe jest płatne. Płatność jest dokonywana tylko za pomocą systemu
biletowego w kasach lub online przez stronę internetową Parku.
5. Każdy Gość, który wykupił kartę roczną Majaland ma możliwość wykupienia rocznego
abonamentu parkingowego. Jest on przypisany do konkretnej osoby i uprawnia do
zaparkowania jednego pojazdu mechanicznego na terenie Parkingu Majaland. Nie jest
dozwolone użyczanie abonamentu parkingowego osobom trzecim lub używanie go w inny
sposób niż określono w wyżej wymienionym Regulaminie. Pozostawianie jakiegokolwiek
pojazdu na terenie Parkingu poza godzinami otwarcia Parku jest zabronione. W przypadku
niezastosowania się do tej reguły, personel Parku zleci odholowanie pojazdu na koszt
właściciela.
6. Biwakowanie, grillowanie oraz urządzanie pikników na terenie parkingu jest surowo
zabronione.
7. Na Parkingu niedozwolone jest pozostawianie bez opieki dzieci i/lub zwierząt w pojeździe. W
przypadku naruszenia tego przepisu powiadomione zostaną właściwe służby w celu
oswobodzenia dzieci i/lub zwierząt. Koszty związane z oswobodzeniem poniesie osoba
naruszająca przepisy.
8. Na terenie Parkingu obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu, zażywania środków
odurzających, palenia wyrobów tytoniowych oraz używania otwartego ognia.
9. Zabrania się zaśmiecania terenu parkingu.
10. Na terenie Parkingu zabronione jest naruszanie porządku publicznego.
11. Na terenie Parkingu zabrania się poruszania na rowerach, deskorolkach, rolkach.
12. Na teren Parkingu zakaz wjazdu mają pojazdy przewożące materiały łatwopalne, żrące lub
wybuchowe.
13. Parking jest monitorowany w sposób ciągły, w szczególności na potrzeby zapewnienia
a. bezpieczeństwa osób oraz weryfikacji sposobu korzystania z parkingu.
b. Nagrania z kamer monitoringu mogą być podstawą do wyciągnięcia konsekwencji
prawnych w stosunku do użytkowników parkingu, którzy nie stosują się do
postanowień niniejszego Regulaminu.
Artykuł 3 – Wstęp do Parku Majaland
1. Wstęp do Parku jest możliwy tylko w godzinach otwarcia parku, z ważnym biletem wstępu.
Bilety można kupić na stronie internetowej lub w kasie biletowej Parku. Ważność biletu
podlega weryfikacji przez obsługę Parku. Nieważny bilet zostanie odrzucony.
2. Każdy kto wejdzie do Parku w sposób niezgodny z wyżej opisanymi warunkami, zostanie
wyproszony i traci możliwość ponownego wstępu do Parku w tym dniu.
3. Park zastrzega sobie prawo do zamknięcia obiektu dla odwiedzających bez wcześniejszego
poinformowania. Nie stanowi to podstaw do roszczeń, nie może w żadnym przypadku
prowadzić do częściowego lub całkowitego zwrotu kosztów biletu wstępu.
4. Park zastrzega sobie prawo do zmiany okresu i godzin otwarcia oraz jeżeli to konieczne,
ograniczenia wstępu do Parku w przypadkach pełnego obłożenia Parku.
5. Każda osoba przed wizytą w Parku powinna zapoznać się z dostępnością i godzinami otwarcia
Parku dostępnymi na stronie internetowej Parku.
6. Kierownictwo Parku zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli wizualnej bagażu
przed wejściem do Parku. W przypadku braku zgody na kontrolę, odwiedzający może spotkać
się z odmową wstępu do Parku.
7. Zabrania się wprowadzania zwierząt do Parku (z wyjątkiem psów przewodników i psów
asystujących w oficjalnych kamizelkach dla psów i uprzęży). Pies przewodnik nie może stanowić
zagrożenia dla pozostałych odwiedzających i pracowników Parku. Każdorazowo o wpuszczeniu
psa przewodnika na teren Parku decyduje Menager Parku.
8. Dzieci pozostawione na terenie Parku bez opieki muszą mieć co najmniej 12 lat. Dzieci do 12
roku życia muszą pozostawać pod stałą opieką rodziców/opiekunów.
9. Nadzór podczas korzystania z atrakcji: jeżeli dziecko wymaga opieki (według zasad atrakcji),
opiekun musi mu towarzyszyć i mieć co najmniej 15 lat i być całkowicie samodzielny.
10. Szczególne regulacje dotyczą osób z niepełnosprawnością i ich opiekunów są zawarte w
„Przewodniku dla osób z niepełnosprawnością i ich opiekunów”, który dostępny jest w recepcji.
11. Na 10 dzieci (grupa) wymagany jest minimum 1 opiekun.
12. W przypadku rażących naruszeń Regulaminu przez członków grupy, Park zastrzega sobie prawo
do wyproszenia z Parku całej grupy.
13. Park nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie i/lub utratę przedmiotów
przyniesionych przez Gości.
14. W parku znajdują się kamery. Administratorem danych osobowych pochodzących z
monitoringu wizyjnego jest odpowiednia Spółka Majaland, w zależności od Parku, który
Państwo odwiedzacie tj.
Majaland Kownaty Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KRS 0000499557)
Majaland Warszawa Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KRS 0000753273),
Majaland Gdańsk Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KRS 0000755310)
Każdy z Administratorów wyznaczył Inspektora Ochrony Danych w osobie Pani Darii Bartnickiej,
kontakt z IOD możliwy za pośrednictwem e-mail: iod@odokancelaria.pl
15. Administrator przetwarza dane osobowe w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników
oraz osób przebywających na terenie Parku, ochrony mienia oraz zapewnienia właściwego
poziomu bezpieczeństwa obiektów i systemów, w których przetwarzane są informacje
(zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia na obszarze objętym monitoringiem) na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora wskazany powyżej) oraz
art. 22² Kodeksu Pracy (w przypadku pracowników). Kategorie danych objęte monitoringiem
obejmują wizerunek osób przebywających w obszarze monitorowania.
16. Odbiorcami zapisów z monitoringu wizyjnego mogą być podmioty uprawnione do uzyskania
danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Administrator nie przekazuje danych
osobowych podmiotom zewnętrznym, w tym nie przekazuje danych do Państw Trzecich lub
Organizacji Międzynarodowych. Dostęp do danych osobowych pochodzący z monitoringu mają
wyłącznie upoważnienie pracownicy Administratora.
17. Administrator korzystając z systemu monitoringu stosuje zasadę ograniczenia celu i
minimalizacji poprzez ograniczenie obszaru monitorowania do niezbędnego zasięgu, który
obejmuje newralgiczne miejsca Parku, monitoring nie obejmuje pomieszczeń sanitarnych,
szatni, toalet.
18. Administrator przetwarza nagrania obrazu wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i
przechowuje je przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy od dokonania rejestracji w systemie
informatycznym. Monitoring prowadzony jest całodobowo. W przypadku, w którym nagrania
obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator
powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ten ulega
przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Po upływie wskazanego
okresu nagrania zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie
stanowią inaczej.
19. W związku z przetwarzanie danych osobowych z monitoringu, każdemu podmiotowi danych
przysługują następujące prawa do:
informacji o istnieniu monitoringu w określonym miejscu, jego zasięgu
informacji o przetwarzaniu danych osobowych
dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania;
prawo do żądania anonimizacji wizerunku i/lub usunięcia swoich danych;
ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych oraz skargi do
państwowego organu nadzorczego do spraw ochrony danych, czyli do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
20. W oparciu o tak przetwarzane dane osobowe Administrator nie będzie podejmował
zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Artykuł 4 – Bilety i abonamenty roczne
1. Wstęp do Parku dla dzieci o wzroście < 85 cm jest darmowy. Dla dzieci ≥ 85 cm i dorosłych
obowiązuje bilet całodniowy ≥ 85 cm. Pomiar wzrostu zawsze odbywa się w obuwiu, we
właściwy i dokładny sposób. W przypadku niejasności odnośnie pomiaru, można skontaktować
się z obsługą w celu weryfikacji. Wynik weryfikacji pomiaru jest ostateczny i wiążący.
2. Istnieje możliwość zakupu karty rocznej MajaPass (abonament roczny). Karta roczna
przypisana jest do konkretnej osoby i nie może być przekazywana osobom trzecim.
3. Wstęp dla grup zawsze odbywa się zgodnie z aktualnymi cenami przewidzianymi dla wejść
grupowych.
4. W ofercie Parku dostępne są bilety urodzinowe ze specjalną zniżką.
5. Sprzedany bilet wstępu nie podlega wymianie ani zwrotowi. Po zakupie bilet nie podlega
reklamacji. Zgubiony bilet nie zostanie zastąpiony nowym a pieniądze nie podlegają zwrotowi.
6. Zażalenia, prośby i sugese dotyczące biletów mogą być kierowane na poniższe adresy:
customerservice.kownaty@majalandpolska.pl
customerservice.warsaw@majalandpolska.pl
customerservice.gdansk@majalandpolska.pl
7. Park zastrzega sobie prawo do zmian cen biletów w każdej chwili.
Artykuł 5 – Rowery, motocykle i różnego rodzaju pojazdy
1. Wszystkie rowery, motocykle, wrotki, deskorolki, łyżworolki, gokarty, rowerki biegowe i inne
środki transportu są na terenie Parku zabronione (poza parkingiem), z wyjątkiem samochodów
będących własnością Parku, wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i wózków
transportowych.
2. Pojazdy mechaniczne dla osób niepełnosprawnych – skutery ułatwiające poruszanie – mogą być
dozwolone po akceptacji Menagera Parku. Ich prędkość musi być ograniczona do maks. 5 km/h
(tempo spacerowe).
3. Przy wejściu do Parku wyraźnie oznaczono strefę przechowywania rowerów. Wszyscy Goście
Parku są zobowiązani pozostawiać tu swoje rowery. Goście muszą zabezpieczyć swoje pojazdy
przed kradzieżą.
4. Park nie ponosi odpowiedzialności za kradzież, uszkodzenie lub wypadek z udziałem rowerów
bądź motocykli znajdujących się w opisanej strefie przechowywania.
Artykuł 6 – Wózki inwalidzkie, gokarty i wózki dziecięce
1. Wózki inwalidzkie są udostępnione w wyznaczonych i wyraźnie wskazanych miejscach. Liczba
wózków inwalidzkich jest ograniczona. Jako zabezpieczenie zarówno dla wózków inwalidzkich
wymagany jest dowód osobisty. Jeżeli Gość nie chce przedstawić dowodu osobistego, może
skorzystać z wózka inwalidzkiego po wpłacie kaucji w kwocie 400 zł w Parku.
2. Wózki dziecięce muszą być pozostawione w taki sposób, aby, nie blokować wyjścia z obszarów
atrakcji (w tym kolejkach i poczekalniach). W przeciwnym razie, wózki mogą zostać
przestawione przez personel Parku. Ze względów bezpieczeństwa pożarowego wstęp z
wózkami na teren teatru jest zabroniony. Park nie ponosi odpowiedzialności za kradzież lub
uszkodzenie wózków inwalidzkich lub wózków dziecięcych pozostawionych na jego terenie.
Artykuł 7 – Szai
1. Park posiada ograniczoną liczba szafek (płatnych), które znajdują się w pobliżu wejścia do Parku
i służą do przechowywania rzeczy wartościowych oraz innych przedmiotów. Szai muszą
zostać opróżnione przed zamknięciem Parku, w przeciwnym razie zostaną opróżnione przez
personel Parku.
2. Park nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szaach.
3. Zabrania się pozostawiania przedmiotów bez opieki w jakimkolwiek miejscu na terenie parku.
Podejrzane pakunki pozostawione bez opieki będą usuwane.
4. Podczas ewakuacji Gości z parku zabronione jest odbieranie rzeczy zdeponowanych w szaach.
Artykuł 8 – Porządek publiczny i normy społeczne
1. Wszyscy Goście muszą przestrzegać porządku publicznego oraz odnosić się do innych z
szacunkiem. Goście są proszeni o noszenie stosownych ubrań w Parku tj. pełnej odzieży.
2. Noszenie strojów kąpielowych dozwolone jest wyłącznie w strefie zewnętrznej Parku.
3. W interesie Gości oraz ze względów bezpieczeństwa zabronione jest:
a) Palenie papierosów na terenie całego Parku;
b) Przebywanie w parku w stanie nietrzeźwym;
c) Przynoszenie głośnych urządzeń muzycznych do Parku oraz puszczania głośnej muzyki;
d) Przynoszenie, wnoszenie oraz sprzedaż sztucznych ogni, broni, noży i innych
materiałów wybuchowych na terenie Parku;
e) Wnoszenie środków odurzających na teren Parku i/lub spożywanie bądź sprzedaż
narkotyków oraz przebywanie w Parku osób w stanie odurzenia substancjami
psychoaktywnymi;
f) Prowadzenie działalności handlowej na terenie Parku oraz parkingu;
g) Dystrybuowanie, umieszczanie materiałów reklamowych, przeprowadzanie ankiet bez
wcześniejszego pisemnego zezwolenia od kierownictwa Parku;
h) Usuwanie lub uszkadzanie przedmiotów będących własnością Parku, jego
pracowników lub innych Gości odwiedzających Park;
i) Zakłócanie spokoju Gościom w Parku oraz utrudnianie wykonywania pracy przez
pracowników Parku;
j) Podejmowanie jakichkolwiek form wandalizmu na terenie Parku;
k) Odbywanie spotkań i/lub wygłaszanie przemówień, propagowanie, agitowanie,
zbieranie opłat członkowskich, funduszy, dystrybuowanie, wymiana lub oferowanie
rzeczy za darmo na terenie parku bez wcześniejszego pisemnego zezwolenia od
kierownictwa Parku;
l) Wchodzenie do pomieszczeń służbowych lub na drogi serwisowe;
m) Używanie podczas atrakcji lub zabieranie na nie ręcznego statywu dla (mobilnych)
aparatów, telefonów lub kijków do selfie. Kamera sportowa jest dozwolona, ale tylko
z uprzężą na klatkę piersiową;
n) Używanie dronów na terenie Parku, chyba że uzyskano pisemną zgodę Menagera
Parku.
4. Każdy Gość naruszający zakazy wymienione w artykule 8 oraz osoby współuczestniczące
zostaną usunięte z terenu Parku.
5. Gościom, którym odmówiono wstępu do Parku w związku z łamaniem Regulaminu nie mogą
wejść ponownie oraz nie mogą dochodzić odszkodowania w żadnych okolicznościach.
6. Goście są osobiście odpowiedzialni za wyrządzone szkody innym osobom i przedmiotom
znajdującym się w Parku z powodu swojego niedbalstwa, błędu lub zaniedbania. Za osoby
będące pod opieką innych odpowiadają wyłącznie ich opiekunowie. Park nie ponosi
odpowiedzialności za szkody spowodowane przez Gości.
Artykuł 9 – Opuszczanie Parku
1. Wszyscy Goście zobowiązani są do opuszczenia Parku najpóźniej w godzinie zamknięcia; w
przeciwnym razie Park powiadomi odpowiednie służby. Po wyjściu z Parku nie ma możliwości
powrotu.
2. Ponowne wejście do parku tego samego dnia jest możliwe tylko po otrzymaniu pieczątki w
kasie.
Artykuł 10 – Wstęp na atrakcje
1. Goście zobowiązani są do przestrzegania instrukcji korzystania z atrakcji znajdujących się przy
każdej atrakcji. W zakresie przestrzegania instrukcji nie ma możliwości dyskusji z pracownikiem
obsługującym daną atrakcję. Instrukcje stanowią integralną część Regulaminu a Goście są
zobowiązani do stosowania się do ich postanowień.
2. Ze względów bezpieczeństwa zabronione jest zabierane luźnych przedmiotów jakiegokolwiek
rodzaju (okularów, torebek, telefonów komórkowych, szalików, kijków do selfie, uchwytów
kamer sportowych, aparatów itp.) na atrakcje. Informacja o przedmiotach zabronionych na
danej atrakcji jest umieszczona na tablicy informacyjnej przy atrakcji. Goście proszeni są o
pozostawienie tych przedmiotów na wyznaczonych półkach lub w koszach w depozycie przed
wejściem na atrakcję. Gość pozostaje cały czas odpowiedzialny za te przedmioty. Park nie
ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie i/lub utratę tych przedmiotów.
3. Na wszystkich atrakcjach Goście powinni zachować wszelkie zasady ostrożności, w
szczególności podczas opuszczania atrakcji. Nie wolno wyskakiwać, wybiegać z atrakcji i skakać
po atrakcjach mechanicznych. Po zakończeniu korzystania z atrakcji należy spokojnie opuścić
strefę danej atrakcji.
4. W niekorzystnych warunkach pogodowych (silny wiatr, deszcz, burza, zbyt niskie lub zbyt
wysokie temperatury, itp.) niektóre atrakcje mogą zostać (czasowo) zamknięte. Dotyczy to
również przypadków przerw technicznych na czas naprawy i konserwacji. Decyzja o
(czasowym) zamknięciu jest podejmowana przez kierownictwo i nie ma od niej odwołania.
Ewentualne zamknięcia z wyżej wspomnianych powodów nie są ogłaszane przez Park z
wyprzedzeniem. Zamknięcie jednej lub więcej atrakcji z wyżej wymienionych powodów nie
stanowi podstaw do roszczeń, nie może w żadnym przypadku prowadzić do częściowego lub
całkowitego zwrotu kosztów biletu wstępu.
5. Atrakcje będą otwierane zamiennie, naprzemiennie lub później w zależności od liczby
przebywających w Parku Gości. Przy mniejszym obłożeniu każda atrakcja będzie działać przez
50 procent czasu. Zamienne lub późniejsze otwarcie atrakcji zaznacza się na tablicy
informacyjnej i obsługa w jednym z tych trybów w żadnym przypadku nie upoważnia do
częściowego lub całkowitego zwrotu kosztów biletu wstępu.
6. Operator może podjąć decyzję o zakazie wstępu na atrakcję osobie, która nie stosuje się do
przepisów Regulaminu. Szczególne regulacje dotyczą osób z niepełnosprawnością i ich
opiekunów. Przepisy dostępne są w recepcji w „Przewodniku dla osób z niepełnosprawnością
i ich opiekunów”.
7. Każdy odwiedzający Park chcąc skorzystać z atrakcji jest zobowiązany do przestrzegania zasad
ustawienia się w wyraźnie oznaczonej kolejce i oczekiwania na swoją kolej. Wejścia, wyjścia
oraz wyjścia awaryjne z parku i różnych atrakcji nigdy nie mogą być zastawione.
8. Każdy Gość musi opuścić atrakcję po zakończonej czynność. Jeżeli chciałby ponownie
skorzystać z atrakcji, musi jeszcze raz ustawić się w kolejce, jak opisano powyżej.
9. Palenie papierosów, używanie elektronicznych papierosów, jedzenie i picie są surowo
zabronione na wszystkich atrakcjach i w kolejkach (zarówno w pomieszczeniach zamkniętych
jak i na świeżym powietrzu).
10. Kolejki do atrakcji zostaną zamknięte w momencie zamknięcia parku, o ile nie zaznaczono
inaczej.
Artykuł 11 – Wstęp na pokazy
1. Goście muszą przestrzegać zasad dotyczących każdego pokazu scenicznego w Parku.
2. Personel Parku jest odpowiedzialny za pokaz, przy którym pracuje. Goście są zobowiązani
stosować się do instrukcji wydawanych przez pracowników obsługi.
3. Teatr ma określoną, maksymalną liczbę miejsc, która ze względów bezpieczeństwa nie może
być przekroczona.
4. Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo przekroczenia liczby miejsc, pracownicy Parku mają prawo
odmówić przyjęcia dodatkowych Gości na pokaz bez możliwości rekompensaty za bilet wstępu.
5. Gość jest zobowiązany do ustawienia się w kolejce i oczekiwania na swoją kolej.
6. Ze względów bezpieczeństwa pożarowego wózki dziecięce są zabronione w sali teatralnej.
7. Każdy z Gości musi opuścić teren pokazu po jego zakończeniu. Jeżeli chciałby ponownie przyjść
na pokaz, musi jeszcze raz ustawić się w kolejce, jak opisano powyżej.
Artykuł 12 – Porządek
Każdego Gościa podczas wizyty w Parku obowiązuje poszanowanie środowiska: wszystkie śmieci
muszą być wyrzucane do wyznaczonych koszy na śmieci. W Parku można spacerować tylko
wydzielonymi ścieżkami. Niedozwolone jest niszczenie roślin, kwiatów, krzewów i trawników.
Artykuł 13 – Pływanie
Pływanie w nieckach wodnych i fontannach jest surowo zabronione.
Artykuł 14 – Zasady higieny
1. W Parku znajdują się wyraźnie oznaczone toalety. Zabronione jest załatwianie potrzeb
fizjologicznych w miejscach, które nie są przeznaczone do tego celu.
2. Czynności higieniczne z dziećmi należy obowiązkowo wykonywać tylko w wyznaczonych i
wyraźnie w przeznaczonych do tego miejscach.
3. Zabronione jest wrzucanie przedmiotów do toalet. Podpaski, pieluchy, chusteczki nawilżające
itp. muszą być wyrzucane do pojemników ze śmieciami sanitarnymi.
4. W toaletach i blokach sanitarnych zabronione jest palenie papierosów i używanie papierosów
elektronicznych.
Artykuł 15 – Zgubione przedmioty
1. Każdy Gość jest odpowiedzialny za swoją własność. Znalezione przedmioty muszą być zawsze
oddane do recepcji znajdującej się przy wejściu do Parku.
2. Park nie ponosi odpowiedzialności za kradzieże i uszkodzenia zagubionych przedmiotów.
3. Oświadczenia o zgubionych przedmiotach muszą być wysłane e-mailem na poniższe adresy:
customerservice.kownaty@majalandpolska.pl
customerservice.warsaw@majalandpolska.pl
customerservice.gdansk@majalandpolska.pl
4. E-mail musi być wysłany do Parku, w którym przedmiot został zgubiony. Możliwe jest również
złożenie formularza zagubienia przedmiotu w kasie Parku lub na stronie www.
5. Odnalezione przedmioty, po skontaktowaniu się z działem obsługi klienta, mogą zostać
odebrane przez właściciela w kasie Parku.
6. Zgubione i znalezione przedmioty są przetrzymywane maksymalnie 2 miesiące.
Artykuł 16 – Zagubione dzieci
W przypadku zagubienia się dziecka, a znalezieniu go przez pracownika Parku, dziecko zostanie
odprowadzone do kasy Parku, skąd powinno być odebrane przez rodziców/opiekunów.
Artykuł 17 – Punkty gastronomiczne i sklep
1. Ceny w punktach gastronomicznych i sklepie są wyraźnie udostępnione i nie ma możliwości
zgłaszania do nich obiekcji i roszczeń.
2. Zestawienie zastosowanych składników oraz skład dań w odniesieniu do alergenów można
uzyskać na piśmie przed wizytą w parku pod adresem info@majalandkownaty.pl ,
info@majalandwarsaw.pl , info@majalandgdansk.pl. Więcej informacji można uzyskać od
pracowników Parku na miejscu.
3. Podczas zakupów w punktach gastronomicznych i sklepie, Goście Parku powinni otrzymać
paragon. W przypadku chęci otrzymania paragonu z NIP-em, odwiedzający muszą powiadomić
o tym kasjera przed rozpoczęciem zakupów.
4. Sprzedane posiłki i/lub napoje nie podlegają wymianie ani zwrotowi. Po zakupie posiłku i/lub
napoju nabywca rezygnuje z zastrzeżeń w tym zakresie. Reklamacje dotyczące dokonanych
zakupów Goście muszą niezwłocznie zgłaszać do Menagera Parku na miejscu.
5. Park pobiera kaucję za wszystkie napoje kupione w Parku, które są podawane w puszkach,
butelkach lub kartonach. Kaucja może zostać odzyskana przez Gości po odniesieniu pustych
opakowań i okazaniu paragonu w punkcie gastronomicznym.
Artykuł 18 – Sytuacje awaryjne
1. W razie pożaru, wypadku, ewakuacji itd. należy dokładnie i bez zastrzeżeń postępować według
poleceń wydawanych przez pracowników Parku.
2. W razie ewakuacji ponowne wejście do ewakuowanych budynków/atrakcji nie jest dozwolone.
3. Wszystkie wypadki i obrażenia ciała należy zgłaszać niezwłocznie do punktu pierwszej pomocy
znajdującego się przy wejściu, w celu zarejestrowania zdarzenia, sprawdzenia i w razie potrzeby
udzielenia pierwszej pomocy. Park nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i/lub obrażenia
ciała, które nie zostały zgłoszone do punktu pierwszej pomocy, niezwłocznie po ich zaistnieniu.
Artykuł 20 – Metody płatności
1. Goście dokonujący zakupu biletów przy kasie zobowiązani są do sprawdzenia wydanej im
gotówką reszty, niezwłocznie przy okienku kasy. Później reklamacje w tym zakresie nie będą
uwzględniane. Reklamacje odnośnie do dokonanych płatności muszą być zgłoszone kasjerom
od razu po dokonaniu zakupu, przed odejściem od kasy.
2. Akceptowane są poniższe waluty: polski złoty.
3. Akceptowane metody płatności w Parku to: gotówka, karty płatnicze oraz w wybranych
punktach płatności blikiem.
4. Możliwa jest płatność za pomocą wewnętrznej waluty parku „Maja” lub za pomocą voucheru
w niektórych, ustalonych wcześniej przypadkach. Vouchery nie są przyjmowane do zwrotu,
wymieniane na pieniądze, zastępowane ani rozszerzane.
5. Na terenie parku znajduje się bankomat.
Artykuł 21 – Zakup biletów
1. Goście mogą dokonać zakupu biletów do Parku w jeden z dwóch sposobów:
a) Jako Gość – zakup biletu bez konieczności rejestracji konta użytkownika, wymagający
podania podstawowych danych niezbędnych do realizacji transakcji,
b) Poprzez utworzenie konta (MajaPass) – zakup biletu w ramach subskrypcji rocznej,
który wiąże się z założeniem konta użytkownika i udostępnieniem dodatkowych
danych.
2. W celu zakupu biletu jako Gość, Użytkownik zobowiązany jest do podania następujących
danych:
a) Imię i nazwisko – wymagane w celu identyfikacji Użytkownika,
b) Numer telefonu – wykorzystywany do przesłania biletu w formie kodu QR (SMS) oraz
do ewentualnej komunikacji markengowej (SMS/MMS) w razie wyrażenia
dodatkowej zgody,
c) Kraj – określenie preferowanego języka komunikacji,
d) Adres e-mail – niezbędny do potwierdzenia zakupu i dostarczenia biletu.
3. W przypadku zakupu biletu w ramach subskrypcji rocznej (MajaPass), Użytkownik zobowiązany
jest do rejestracji konta i podania dodatkowych danych, obejmujących:
a) Adres – umożliwiający określenie, do którego parku Użytkownik ma bliżej,
b) Zdjęcie – podawane dobrowolnie w celu identyfikacji posiadacza rocznej karty wstępu.
4. Podanie danych określonych w ust. 2 i 3 jest niezbędne do realizacji zakupu biletu i dostarczenia
go Użytkownikowi. Użytkownik zobowiązany jest do podania prawdziwych danych, a ich
aktualność może być weryfikowana przez Park.
5. Użytkownik, zakładając konto w ramach MajaPass, wyraża zgodę na jego utrzymywanie przez
czas obowiązywania subskrypcji oraz na przetwarzanie swoich danych zgodnie z Polityką
Prywatności Parku.
6. Bilet zakupiony w formie elektronicznej dostarczany jest na numer telefonu lub adres e-mail
wskazany przez Użytkownika.
7. W przypadku biletów rocznych MajaPass, korzystanie z biletu wymaga okazania karty oraz
dokumentu tożsamości potwierdzającego tożsamość Gościa.
8. W przypadku stwierdzenia naruszenia warunków korzystania z biletu (np. próba wykorzystania
biletu przez osobę nieuprawnioną), Park zastrzega sobie prawo do jego unieważnienia.
Artykuł 22 – Przetwarzanie danych osobowych
Należy zapoznać się z Polityką Prywatności w witrynie Parku. Informacje dotyczące ochrony danych
osobowych Gości Parku dostępne są na stronie internetowej Parku.
Artykuł 23 – Materiały wizualne
1. Pracownicy Parku mają możliwość wykonywania zdjęć lub nagrań (przy użyciu kamer innych
niż kamery monitoringu) Gościom Parku, które będą później wykorzystywane do celów
komunikacyjnych przez Park. Zdjęcia konkretnych osób mogą być wykonywane tylko za zgodą
danego Gościa. Administrator, w celu rozpowszechniania wizerunku osoby na nim
przedstawionej uzyska stosowne zezwolenie.
2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie przez Administratora wizerunku jeśli obejmuje
wizerunek osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem
przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych lub
osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna
impreza.
Regulamin parków rozrywki Majaland w Polsce
Artykuł 1 – Postanowienia ogólne
1. Park znajduje się na terenie prywatnym. Jest miejscem przeznaczonym do zabawy i wypoczynku
dla wszystkich odwiedzających Gości. Celem niniejszego Regulaminu jest zapewnienie
wszystkim odwiedzającym bezpiecznego wypoczynku na terenie parku.
2. Regulamin oparty jest na zasadach bezpieczeństwa, szacunku i uprzejmości do innych oraz
poszanowania środowiska.
3. Treść regulaminu jest dostępna w kasie głównej Parku oraz na stronie internetowej parku
www.majaland.pl. Każda osoba odwiedzająca park jest zobowiązana do zaakceptowania
obowiązującego Regulaminu i przestrzegania go (bez względu na rodzaj zakupionego biletu) Na
teren parku Majaland nie mają wstępu osoby pod wpływem alkoholu, środków odurzających
oraz wykazujące agresywne zachowania, które mogą zagrażać bezpieczeństwu Gości w parku.
W przypadku łamania Regulaminu, osoba naruszająca zasady regulaminu zostanie wyproszona
z parku. W takiej sytuacji nie przysługuje zwrot opłaty za bilet wstępu oraz opłaty parkingowej.
W przypadku nagminnego łamania Regulaminu przez osoby posiadające karty roczne
kierownictwo parku ma prawo do ich anulowania.
Artykuł 2 – Parking
1. Park Majaland posiada parking dla Gości. Jest on czynny codziennie w godzinach otwarcia
parku.
2. Parking nie jest strzeżony. Park nie ponosi odpowiedzialności za kradzież pojazdu, rzeczy w nim
pozostawionych, uszkodzenie lub wypadek z udziałem pojazdu na terenie parkingu.
3. Na terenie Parkingu obowiązują krajowe przepisy o ruchu drogowym. Goście Parku są
zobowiązani do przestrzegania znaków znajdujących się na terenie Parkingu. Używanie
pojazdów mechanicznych dozwolone jest wyłącznie na terenie Parkingu, nie dotyczy to
pojazdów służbowych i uprzywilejowanych. Teren Parkingu można opuścić tylko przez
wyznaczone strefy wyjścia i wyjazdu. Prędkość na Parkingu jest ograniczona do 15 km/h, a piesi
mają zawsze pierwszeństwo.
4. Miejsce parkingowe jest płatne. Płatność jest dokonywana tylko za pomocą systemu
biletowego w kasach lub online przez stronę internetową Parku.
5. Każdy Gość, który wykupił kartę roczną Majaland ma możliwość wykupienia rocznego
abonamentu parkingowego. Jest on przypisany do konkretnej osoby i uprawnia do
zaparkowania jednego pojazdu mechanicznego na terenie Parkingu Majaland. Nie jest
dozwolone użyczanie abonamentu parkingowego osobom trzecim lub używanie go w inny
sposób niż określono w wyżej wymienionym Regulaminie. Pozostawianie jakiegokolwiek
pojazdu na terenie Parkingu poza godzinami otwarcia Parku jest zabronione. W przypadku
niezastosowania się do tej reguły, personel Parku zleci odholowanie pojazdu na koszt
właściciela.
6. Biwakowanie, grillowanie oraz urządzanie pikników na terenie parkingu jest surowo
zabronione.
7. Na Parkingu niedozwolone jest pozostawianie bez opieki dzieci i/lub zwierząt w pojeździe. W
przypadku naruszenia tego przepisu powiadomione zostaną właściwe służby w celu
oswobodzenia dzieci i/lub zwierząt. Koszty związane z oswobodzeniem poniesie osoba
naruszająca przepisy.
8. Na terenie Parkingu obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu, zażywania środków
odurzających, palenia wyrobów tytoniowych oraz używania otwartego ognia.
9. Zabrania się zaśmiecania terenu parkingu.
10. Na terenie Parkingu zabronione jest naruszanie porządku publicznego.
11. Na terenie Parkingu zabrania się poruszania na rowerach, deskorolkach, rolkach.
12. Na teren Parkingu zakaz wjazdu mają pojazdy przewożące materiały łatwopalne, żrące lub
wybuchowe.
13. Parking jest monitorowany w sposób ciągły, w szczególności na potrzeby zapewnienia
a. bezpieczeństwa osób oraz weryfikacji sposobu korzystania z parkingu.
b. Nagrania z kamer monitoringu mogą być podstawą do wyciągnięcia konsekwencji
prawnych w stosunku do użytkowników parkingu, którzy nie stosują się do
postanowień niniejszego Regulaminu.
Artykuł 3 – Wstęp do Parku Majaland
1. Wstęp do Parku jest możliwy tylko w godzinach otwarcia parku, z ważnym biletem wstępu.
Bilety można kupić na stronie internetowej lub w kasie biletowej Parku. Ważność biletu
podlega weryfikacji przez obsługę Parku. Nieważny bilet zostanie odrzucony.
2. Każdy kto wejdzie do Parku w sposób niezgodny z wyżej opisanymi warunkami, zostanie
wyproszony i traci możliwość ponownego wstępu do Parku w tym dniu.
3. Park zastrzega sobie prawo do zamknięcia obiektu dla odwiedzających bez wcześniejszego
poinformowania. Nie stanowi to podstaw do roszczeń, nie może w żadnym przypadku
prowadzić do częściowego lub całkowitego zwrotu kosztów biletu wstępu.
4. Park zastrzega sobie prawo do zmiany okresu i godzin otwarcia oraz jeżeli to konieczne,
ograniczenia wstępu do Parku w przypadkach pełnego obłożenia Parku.
5. Każda osoba przed wizytą w Parku powinna zapoznać się z dostępnością i godzinami otwarcia
Parku dostępnymi na stronie internetowej Parku.
6. Kierownictwo Parku zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli wizualnej bagażu
przed wejściem do Parku. W przypadku braku zgody na kontrolę, odwiedzający może spotkać
się z odmową wstępu do Parku.
7. Zabrania się wprowadzania zwierząt do Parku (z wyjątkiem psów przewodników i psów
asystujących w oficjalnych kamizelkach dla psów i uprzęży). Pies przewodnik nie może stanowić
zagrożenia dla pozostałych odwiedzających i pracowników Parku. Każdorazowo o wpuszczeniu
psa przewodnika na teren Parku decyduje Menager Parku.
8. Dzieci pozostawione na terenie Parku bez opieki muszą mieć co najmniej 12 lat. Dzieci do 12
roku życia muszą pozostawać pod stałą opieką rodziców/opiekunów.
9. Nadzór podczas korzystania z atrakcji: jeżeli dziecko wymaga opieki (według zasad atrakcji),
opiekun musi mu towarzyszyć i mieć co najmniej 15 lat i być całkowicie samodzielny.
10. Szczególne regulacje dotyczą osób z niepełnosprawnością i ich opiekunów są zawarte w
„Przewodniku dla osób z niepełnosprawnością i ich opiekunów”, który dostępny jest w recepcji.
11. Na 10 dzieci (grupa) wymagany jest minimum 1 opiekun.
12. W przypadku rażących naruszeń Regulaminu przez członków grupy, Park zastrzega sobie prawo
do wyproszenia z Parku całej grupy.
13. Park nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie i/lub utratę przedmiotów
przyniesionych przez Gości.
14. W parku znajdują się kamery. Administratorem danych osobowych pochodzących z
monitoringu wizyjnego jest odpowiednia Spółka Majaland, w zależności od Parku, który
Państwo odwiedzacie tj.
Majaland Kownaty Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KRS 0000499557)
Majaland Warszawa Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KRS 0000753273),
Majaland Gdańsk Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KRS 0000755310)
Każdy z Administratorów wyznaczył Inspektora Ochrony Danych w osobie Pani Darii Bartnickiej,
kontakt z IOD możliwy za pośrednictwem e-mail: iod@odokancelaria.pl
15. Administrator przetwarza dane osobowe w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników
oraz osób przebywających na terenie Parku, ochrony mienia oraz zapewnienia właściwego
poziomu bezpieczeństwa obiektów i systemów, w których przetwarzane są informacje
(zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia na obszarze objętym monitoringiem) na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora wskazany powyżej) oraz
art. 22² Kodeksu Pracy (w przypadku pracowników). Kategorie danych objęte monitoringiem
obejmują wizerunek osób przebywających w obszarze monitorowania.
16. Odbiorcami zapisów z monitoringu wizyjnego mogą być podmioty uprawnione do uzyskania
danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Administrator nie przekazuje danych
osobowych podmiotom zewnętrznym, w tym nie przekazuje danych do Państw Trzecich lub
Organizacji Międzynarodowych. Dostęp do danych osobowych pochodzący z monitoringu mają
wyłącznie upoważnienie pracownicy Administratora.
17. Administrator korzystając z systemu monitoringu stosuje zasadę ograniczenia celu i
minimalizacji poprzez ograniczenie obszaru monitorowania do niezbędnego zasięgu, który
obejmuje newralgiczne miejsca Parku, monitoring nie obejmuje pomieszczeń sanitarnych,
szatni, toalet.
18. Administrator przetwarza nagrania obrazu wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i
przechowuje je przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy od dokonania rejestracji w systemie
informatycznym. Monitoring prowadzony jest całodobowo. W przypadku, w którym nagrania
obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator
powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ten ulega
przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Po upływie wskazanego
okresu nagrania zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie
stanowią inaczej.
19. W związku z przetwarzanie danych osobowych z monitoringu, każdemu podmiotowi danych
przysługują następujące prawa do:
informacji o istnieniu monitoringu w określonym miejscu, jego zasięgu
informacji o przetwarzaniu danych osobowych
dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania;
prawo do żądania anonimizacji wizerunku i/lub usunięcia swoich danych;
ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych oraz skargi do
państwowego organu nadzorczego do spraw ochrony danych, czyli do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
20. W oparciu o tak przetwarzane dane osobowe Administrator nie będzie podejmował
zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Artykuł 4 – Bilety i abonamenty roczne
1. Wstęp do Parku dla dzieci o wzroście < 85 cm jest darmowy. Dla dzieci ≥ 85 cm i dorosłych
obowiązuje bilet całodniowy ≥ 85 cm. Pomiar wzrostu zawsze odbywa się w obuwiu, we
właściwy i dokładny sposób. W przypadku niejasności odnośnie pomiaru, można skontaktować
się z obsługą w celu weryfikacji. Wynik weryfikacji pomiaru jest ostateczny i wiążący.
2. Istnieje możliwość zakupu karty rocznej MajaPass (abonament roczny). Karta roczna
przypisana jest do konkretnej osoby i nie może być przekazywana osobom trzecim.
3. Wstęp dla grup zawsze odbywa się zgodnie z aktualnymi cenami przewidzianymi dla wejść
grupowych.
4. W ofercie Parku dostępne są bilety urodzinowe ze specjalną zniżką.
5. Sprzedany bilet wstępu nie podlega wymianie ani zwrotowi. Po zakupie bilet nie podlega
reklamacji. Zgubiony bilet nie zostanie zastąpiony nowym a pieniądze nie podlegają zwrotowi.
6. Zażalenia, prośby i sugese dotyczące biletów mogą być kierowane na poniższe adresy:
customerservice.kownaty@majalandpolska.pl
customerservice.warsaw@majalandpolska.pl
customerservice.gdansk@majalandpolska.pl
7. Park zastrzega sobie prawo do zmian cen biletów w każdej chwili.
Artykuł 5 – Rowery, motocykle i różnego rodzaju pojazdy
1. Wszystkie rowery, motocykle, wrotki, deskorolki, łyżworolki, gokarty, rowerki biegowe i inne
środki transportu są na terenie Parku zabronione (poza parkingiem), z wyjątkiem samochodów
będących własnością Parku, wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i wózków
transportowych.
2. Pojazdy mechaniczne dla osób niepełnosprawnych – skutery ułatwiające poruszanie – mogą być
dozwolone po akceptacji Menagera Parku. Ich prędkość musi być ograniczona do maks. 5 km/h
(tempo spacerowe).
3. Przy wejściu do Parku wyraźnie oznaczono strefę przechowywania rowerów. Wszyscy Goście
Parku są zobowiązani pozostawiać tu swoje rowery. Goście muszą zabezpieczyć swoje pojazdy
przed kradzieżą.
4. Park nie ponosi odpowiedzialności za kradzież, uszkodzenie lub wypadek z udziałem rowerów
bądź motocykli znajdujących się w opisanej strefie przechowywania.
Artykuł 6 – Wózki inwalidzkie, gokarty i wózki dziecięce
1. Wózki inwalidzkie są udostępnione w wyznaczonych i wyraźnie wskazanych miejscach. Liczba
wózków inwalidzkich jest ograniczona. Jako zabezpieczenie zarówno dla wózków inwalidzkich
wymagany jest dowód osobisty. Jeżeli Gość nie chce przedstawić dowodu osobistego, może
skorzystać z wózka inwalidzkiego po wpłacie kaucji w kwocie 400 zł w Parku.
2. Wózki dziecięce muszą być pozostawione w taki sposób, aby, nie blokować wyjścia z obszarów
atrakcji (w tym kolejkach i poczekalniach). W przeciwnym razie, wózki mogą zostać
przestawione przez personel Parku. Ze względów bezpieczeństwa pożarowego wstęp z
wózkami na teren teatru jest zabroniony. Park nie ponosi odpowiedzialności za kradzież lub
uszkodzenie wózków inwalidzkich lub wózków dziecięcych pozostawionych na jego terenie.
Artykuł 7 – Szai
1. Park posiada ograniczoną liczba szafek (płatnych), które znajdują się w pobliżu wejścia do Parku
i służą do przechowywania rzeczy wartościowych oraz innych przedmiotów. Szai muszą
zostać opróżnione przed zamknięciem Parku, w przeciwnym razie zostaną opróżnione przez
personel Parku.
2. Park nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szaach.
3. Zabrania się pozostawiania przedmiotów bez opieki w jakimkolwiek miejscu na terenie parku.
Podejrzane pakunki pozostawione bez opieki będą usuwane.
4. Podczas ewakuacji Gości z parku zabronione jest odbieranie rzeczy zdeponowanych w szaach.
Artykuł 8 – Porządek publiczny i normy społeczne
1. Wszyscy Goście muszą przestrzegać porządku publicznego oraz odnosić się do innych z
szacunkiem. Goście są proszeni o noszenie stosownych ubrań w Parku tj. pełnej odzieży.
2. Noszenie strojów kąpielowych dozwolone jest wyłącznie w strefie zewnętrznej Parku.
3. W interesie Gości oraz ze względów bezpieczeństwa zabronione jest:
a) Palenie papierosów na terenie całego Parku;
b) Przebywanie w parku w stanie nietrzeźwym;
c) Przynoszenie głośnych urządzeń muzycznych do Parku oraz puszczania głośnej muzyki;
d) Przynoszenie, wnoszenie oraz sprzedaż sztucznych ogni, broni, noży i innych
materiałów wybuchowych na terenie Parku;
e) Wnoszenie środków odurzających na teren Parku i/lub spożywanie bądź sprzedaż
narkotyków oraz przebywanie w Parku osób w stanie odurzenia substancjami
psychoaktywnymi;
f) Prowadzenie działalności handlowej na terenie Parku oraz parkingu;
g) Dystrybuowanie, umieszczanie materiałów reklamowych, przeprowadzanie ankiet bez
wcześniejszego pisemnego zezwolenia od kierownictwa Parku;
h) Usuwanie lub uszkadzanie przedmiotów będących własnością Parku, jego
pracowników lub innych Gości odwiedzających Park;
i) Zakłócanie spokoju Gościom w Parku oraz utrudnianie wykonywania pracy przez
pracowników Parku;
j) Podejmowanie jakichkolwiek form wandalizmu na terenie Parku;
k) Odbywanie spotkań i/lub wygłaszanie przemówień, propagowanie, agitowanie,
zbieranie opłat członkowskich, funduszy, dystrybuowanie, wymiana lub oferowanie
rzeczy za darmo na terenie parku bez wcześniejszego pisemnego zezwolenia od
kierownictwa Parku;
l) Wchodzenie do pomieszczeń służbowych lub na drogi serwisowe;
m) Używanie podczas atrakcji lub zabieranie na nie ręcznego statywu dla (mobilnych)
aparatów, telefonów lub kijków do selfie. Kamera sportowa jest dozwolona, ale tylko
z uprzężą na klatkę piersiową;
n) Używanie dronów na terenie Parku, chyba że uzyskano pisemną zgodę Menagera
Parku.
4. Każdy Gość naruszający zakazy wymienione w artykule 8 oraz osoby współuczestniczące
zostaną usunięte z terenu Parku.
5. Gościom, którym odmówiono wstępu do Parku w związku z łamaniem Regulaminu nie mogą
wejść ponownie oraz nie mogą dochodzić odszkodowania w żadnych okolicznościach.
6. Goście są osobiście odpowiedzialni za wyrządzone szkody innym osobom i przedmiotom
znajdującym się w Parku z powodu swojego niedbalstwa, błędu lub zaniedbania. Za osoby
będące pod opieką innych odpowiadają wyłącznie ich opiekunowie. Park nie ponosi
odpowiedzialności za szkody spowodowane przez Gości.
Artykuł 9 – Opuszczanie Parku
1. Wszyscy Goście zobowiązani są do opuszczenia Parku najpóźniej w godzinie zamknięcia; w
przeciwnym razie Park powiadomi odpowiednie służby. Po wyjściu z Parku nie ma możliwości
powrotu.
2. Ponowne wejście do parku tego samego dnia jest możliwe tylko po otrzymaniu pieczątki w
kasie.
Artykuł 10 – Wstęp na atrakcje
1. Goście zobowiązani są do przestrzegania instrukcji korzystania z atrakcji znajdujących się przy
każdej atrakcji. W zakresie przestrzegania instrukcji nie ma możliwości dyskusji z pracownikiem
obsługującym daną atrakcję. Instrukcje stanowią integralną część Regulaminu a Goście są
zobowiązani do stosowania się do ich postanowień.
2. Ze względów bezpieczeństwa zabronione jest zabierane luźnych przedmiotów jakiegokolwiek
rodzaju (okularów, torebek, telefonów komórkowych, szalików, kijków do selfie, uchwytów
kamer sportowych, aparatów itp.) na atrakcje. Informacja o przedmiotach zabronionych na
danej atrakcji jest umieszczona na tablicy informacyjnej przy atrakcji. Goście proszeni są o
pozostawienie tych przedmiotów na wyznaczonych półkach lub w koszach w depozycie przed
wejściem na atrakcję. Gość pozostaje cały czas odpowiedzialny za te przedmioty. Park nie
ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie i/lub utratę tych przedmiotów.
3. Na wszystkich atrakcjach Goście powinni zachować wszelkie zasady ostrożności, w
szczególności podczas opuszczania atrakcji. Nie wolno wyskakiwać, wybiegać z atrakcji i skakać
po atrakcjach mechanicznych. Po zakończeniu korzystania z atrakcji należy spokojnie opuścić
strefę danej atrakcji.
4. W niekorzystnych warunkach pogodowych (silny wiatr, deszcz, burza, zbyt niskie lub zbyt
wysokie temperatury, itp.) niektóre atrakcje mogą zostać (czasowo) zamknięte. Dotyczy to
również przypadków przerw technicznych na czas naprawy i konserwacji. Decyzja o
(czasowym) zamknięciu jest podejmowana przez kierownictwo i nie ma od niej odwołania.
Ewentualne zamknięcia z wyżej wspomnianych powodów nie są ogłaszane przez Park z
wyprzedzeniem. Zamknięcie jednej lub więcej atrakcji z wyżej wymienionych powodów nie
stanowi podstaw do roszczeń, nie może w żadnym przypadku prowadzić do częściowego lub
całkowitego zwrotu kosztów biletu wstępu.
5. Atrakcje będą otwierane zamiennie, naprzemiennie lub później w zależności od liczby
przebywających w Parku Gości. Przy mniejszym obłożeniu każda atrakcja będzie działać przez
50 procent czasu. Zamienne lub późniejsze otwarcie atrakcji zaznacza się na tablicy
informacyjnej i obsługa w jednym z tych trybów w żadnym przypadku nie upoważnia do
częściowego lub całkowitego zwrotu kosztów biletu wstępu.
6. Operator może podjąć decyzję o zakazie wstępu na atrakcję osobie, która nie stosuje się do
przepisów Regulaminu. Szczególne regulacje dotyczą osób z niepełnosprawnością i ich
opiekunów. Przepisy dostępne są w recepcji w „Przewodniku dla osób z niepełnosprawnością
i ich opiekunów”.
7. Każdy odwiedzający Park chcąc skorzystać z atrakcji jest zobowiązany do przestrzegania zasad
ustawienia się w wyraźnie oznaczonej kolejce i oczekiwania na swoją kolej. Wejścia, wyjścia
oraz wyjścia awaryjne z parku i różnych atrakcji nigdy nie mogą być zastawione.
8. Każdy Gość musi opuścić atrakcję po zakończonej czynność. Jeżeli chciałby ponownie
skorzystać z atrakcji, musi jeszcze raz ustawić się w kolejce, jak opisano powyżej.
9. Palenie papierosów, używanie elektronicznych papierosów, jedzenie i picie są surowo
zabronione na wszystkich atrakcjach i w kolejkach (zarówno w pomieszczeniach zamkniętych
jak i na świeżym powietrzu).
10. Kolejki do atrakcji zostaną zamknięte w momencie zamknięcia parku, o ile nie zaznaczono
inaczej.
Artykuł 11 – Wstęp na pokazy
1. Goście muszą przestrzegać zasad dotyczących każdego pokazu scenicznego w Parku.
2. Personel Parku jest odpowiedzialny za pokaz, przy którym pracuje. Goście są zobowiązani
stosować się do instrukcji wydawanych przez pracowników obsługi.
3. Teatr ma określoną, maksymalną liczbę miejsc, która ze względów bezpieczeństwa nie może
być przekroczona.
4. Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo przekroczenia liczby miejsc, pracownicy Parku mają prawo
odmówić przyjęcia dodatkowych Gości na pokaz bez możliwości rekompensaty za bilet wstępu.
5. Gość jest zobowiązany do ustawienia się w kolejce i oczekiwania na swoją kolej.
6. Ze względów bezpieczeństwa pożarowego wózki dziecięce są zabronione w sali teatralnej.
7. Każdy z Gości musi opuścić teren pokazu po jego zakończeniu. Jeżeli chciałby ponownie przyjść
na pokaz, musi jeszcze raz ustawić się w kolejce, jak opisano powyżej.
Artykuł 12 – Porządek
Każdego Gościa podczas wizyty w Parku obowiązuje poszanowanie środowiska: wszystkie śmieci
muszą być wyrzucane do wyznaczonych koszy na śmieci. W Parku można spacerować tylko
wydzielonymi ścieżkami. Niedozwolone jest niszczenie roślin, kwiatów, krzewów i trawników.
Artykuł 13 – Pływanie
Pływanie w nieckach wodnych i fontannach jest surowo zabronione.
Artykuł 14 – Zasady higieny
1. W Parku znajdują się wyraźnie oznaczone toalety. Zabronione jest załatwianie potrzeb
fizjologicznych w miejscach, które nie są przeznaczone do tego celu.
2. Czynności higieniczne z dziećmi należy obowiązkowo wykonywać tylko w wyznaczonych i
wyraźnie w przeznaczonych do tego miejscach.
3. Zabronione jest wrzucanie przedmiotów do toalet. Podpaski, pieluchy, chusteczki nawilżające
itp. muszą być wyrzucane do pojemników ze śmieciami sanitarnymi.
4. W toaletach i blokach sanitarnych zabronione jest palenie papierosów i używanie papierosów
elektronicznych.
Artykuł 15 – Zgubione przedmioty
1. Każdy Gość jest odpowiedzialny za swoją własność. Znalezione przedmioty muszą być zawsze
oddane do recepcji znajdującej się przy wejściu do Parku.
2. Park nie ponosi odpowiedzialności za kradzieże i uszkodzenia zagubionych przedmiotów.
3. Oświadczenia o zgubionych przedmiotach muszą być wysłane e-mailem na poniższe adresy:
customerservice.kownaty@majalandpolska.pl
customerservice.warsaw@majalandpolska.pl
customerservice.gdansk@majalandpolska.pl
4. E-mail musi być wysłany do Parku, w którym przedmiot został zgubiony. Możliwe jest również
złożenie formularza zagubienia przedmiotu w kasie Parku lub na stronie www.
5. Odnalezione przedmioty, po skontaktowaniu się z działem obsługi klienta, mogą zostać
odebrane przez właściciela w kasie Parku.
6. Zgubione i znalezione przedmioty są przetrzymywane maksymalnie 2 miesiące.
Artykuł 16 – Zagubione dzieci
W przypadku zagubienia się dziecka, a znalezieniu go przez pracownika Parku, dziecko zostanie
odprowadzone do kasy Parku, skąd powinno być odebrane przez rodziców/opiekunów.
Artykuł 17 – Punkty gastronomiczne i sklep
1. Ceny w punktach gastronomicznych i sklepie są wyraźnie udostępnione i nie ma możliwości
zgłaszania do nich obiekcji i roszczeń.
2. Zestawienie zastosowanych składników oraz skład dań w odniesieniu do alergenów można
uzyskać na piśmie przed wizytą w parku pod adresem info@majalandkownaty.pl ,
info@majalandwarsaw.pl , info@majalandgdansk.pl. Więcej informacji można uzyskać od
pracowników Parku na miejscu.
3. Podczas zakupów w punktach gastronomicznych i sklepie, Goście Parku powinni otrzymać
paragon. W przypadku chęci otrzymania paragonu z NIP-em, odwiedzający muszą powiadomić
o tym kasjera przed rozpoczęciem zakupów.
4. Sprzedane posiłki i/lub napoje nie podlegają wymianie ani zwrotowi. Po zakupie posiłku i/lub
napoju nabywca rezygnuje z zastrzeżeń w tym zakresie. Reklamacje dotyczące dokonanych
zakupów Goście muszą niezwłocznie zgłaszać do Menagera Parku na miejscu.
5. Park pobiera kaucję za wszystkie napoje kupione w Parku, które są podawane w puszkach,
butelkach lub kartonach. Kaucja może zostać odzyskana przez Gości po odniesieniu pustych
opakowań i okazaniu paragonu w punkcie gastronomicznym.
Artykuł 18 – Sytuacje awaryjne
1. W razie pożaru, wypadku, ewakuacji itd. należy dokładnie i bez zastrzeżeń postępować według
poleceń wydawanych przez pracowników Parku.
2. W razie ewakuacji ponowne wejście do ewakuowanych budynków/atrakcji nie jest dozwolone.
3. Wszystkie wypadki i obrażenia ciała należy zgłaszać niezwłocznie do punktu pierwszej pomocy
znajdującego się przy wejściu, w celu zarejestrowania zdarzenia, sprawdzenia i w razie potrzeby
udzielenia pierwszej pomocy. Park nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i/lub obrażenia
ciała, które nie zostały zgłoszone do punktu pierwszej pomocy, niezwłocznie po ich zaistnieniu.
Artykuł 20 – Metody płatności
1. Goście dokonujący zakupu biletów przy kasie zobowiązani są do sprawdzenia wydanej im
gotówką reszty, niezwłocznie przy okienku kasy. Później reklamacje w tym zakresie nie będą
uwzględniane. Reklamacje odnośnie do dokonanych płatności muszą być zgłoszone kasjerom
od razu po dokonaniu zakupu, przed odejściem od kasy.
2. Akceptowane są poniższe waluty: polski złoty.
3. Akceptowane metody płatności w Parku to: gotówka, karty płatnicze oraz w wybranych
punktach płatności blikiem.
4. Możliwa jest płatność za pomocą wewnętrznej waluty parku „Maja” lub za pomocą voucheru
w niektórych, ustalonych wcześniej przypadkach. Vouchery nie są przyjmowane do zwrotu,
wymieniane na pieniądze, zastępowane ani rozszerzane.
5. Na terenie parku znajduje się bankomat.
Artykuł 21 – Zakup biletów
1. Goście mogą dokonać zakupu biletów do Parku w jeden z dwóch sposobów:
a) Jako Gość – zakup biletu bez konieczności rejestracji konta użytkownika, wymagający
podania podstawowych danych niezbędnych do realizacji transakcji,
b) Poprzez utworzenie konta (MajaPass) – zakup biletu w ramach subskrypcji rocznej,
który wiąże się z założeniem konta użytkownika i udostępnieniem dodatkowych
danych.
2. W celu zakupu biletu jako Gość, Użytkownik zobowiązany jest do podania następujących
danych:
a) Imię i nazwisko – wymagane w celu identyfikacji Użytkownika,
b) Numer telefonu – wykorzystywany do przesłania biletu w formie kodu QR (SMS) oraz
do ewentualnej komunikacji markengowej (SMS/MMS) w razie wyrażenia
dodatkowej zgody,
c) Kraj – określenie preferowanego języka komunikacji,
d) Adres e-mail – niezbędny do potwierdzenia zakupu i dostarczenia biletu.
3. W przypadku zakupu biletu w ramach subskrypcji rocznej (MajaPass), Użytkownik zobowiązany
jest do rejestracji konta i podania dodatkowych danych, obejmujących:
a) Adres – umożliwiający określenie, do którego parku Użytkownik ma bliżej,
b) Zdjęcie – podawane dobrowolnie w celu identyfikacji posiadacza rocznej karty wstępu.
4. Podanie danych określonych w ust. 2 i 3 jest niezbędne do realizacji zakupu biletu i dostarczenia
go Użytkownikowi. Użytkownik zobowiązany jest do podania prawdziwych danych, a ich
aktualność może być weryfikowana przez Park.
5. Użytkownik, zakładając konto w ramach MajaPass, wyraża zgodę na jego utrzymywanie przez
czas obowiązywania subskrypcji oraz na przetwarzanie swoich danych zgodnie z Polityką
Prywatności Parku.
6. Bilet zakupiony w formie elektronicznej dostarczany jest na numer telefonu lub adres e-mail
wskazany przez Użytkownika.
7. W przypadku biletów rocznych MajaPass, korzystanie z biletu wymaga okazania karty oraz
dokumentu tożsamości potwierdzającego tożsamość Gościa.
8. W przypadku stwierdzenia naruszenia warunków korzystania z biletu (np. próba wykorzystania
biletu przez osobę nieuprawnioną), Park zastrzega sobie prawo do jego unieważnienia.
Artykuł 22 – Przetwarzanie danych osobowych
Należy zapoznać się z Polityką Prywatności w witrynie Parku. Informacje dotyczące ochrony danych
osobowych Gości Parku dostępne są na stronie internetowej Parku.
Artykuł 23 – Materiały wizualne
1. Pracownicy Parku mają możliwość wykonywania zdjęć lub nagrań (przy użyciu kamer innych
niż kamery monitoringu) Gościom Parku, które będą później wykorzystywane do celów
komunikacyjnych przez Park. Zdjęcia konkretnych osób mogą być wykonywane tylko za zgodą
danego Gościa. Administrator, w celu rozpowszechniania wizerunku osoby na nim
przedstawionej uzyska stosowne zezwolenie.
2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie przez Administratora wizerunku jeśli obejmuje
wizerunek osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem
przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych lub
osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna
impreza.